Perşembe, Mart 29, 2007

Kahveli ve çikolatalı kek


Bu tarifin kaynağı Pelin'in Mutfağından sevgili arkadaşımız Pelin.Gerçekten çok güzel bir tarif .Küçük bir kek kalıbı kullandığım için malzemeleri biraz azaltarak kullandım ama kahve tadını sevdiğim için kahve miktarını aynı tuttum.İçerikte yaptığım sadece iki değişiklik var.İlki kekin içine damla çikolatalar eklemek ,ikincisi ise üzerini farklı bir sosla kaplamak oldu.
Kek hamurunun tarifine yukarıda verdiğim linkten ulaşabilirsiniz ben sadece kullandığım miktardaki mazlemeleri yazacağım.

Malzemeler;
2 yumurta
2 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 1/4 su bardağı şeker
2/3 su bardağı ılık su
2 çorba kaşığı nescafe
2 çorba kaşığı damla çikolata
1 1/2 su bardağı un
1/2 paket kabartma tozu



Çikolata sosu;
150 gr siyah çikolata
150 gr krema

Çikolata ve kremayı çok kısık ateşte çikolata eriyene kadar ısıtıyor ve çırpma teli ile karıştırıyorsunuz.Sosu dökerken kekin ılık, sosun sıcak ve likit durumda olmasına dikkat edin.

1 yorum:

pelin dedi ki...

tarifimi beğendiğine çok sevindim.ben de bir daha yaptığımda senin değişikliklerini deneyeceğim.sevgiler
not:içine fındık da çok yakışıyor.