Salı, Mart 27, 2007

Jamaika usulü acılı bir tarif


Acılı yemekler konusunda yeni tarifleri her zaman merak ederim.En son izlediğim yemek programında böyle bir tarifle karşılaşınca hemen denemeye karar verdim.
Bu bir jamaika yemeği ve fena da değil ama bir daha yaparmıyım pek emin değilim.Deneysel çalışmalar yapmak istiyorsanız size bir seçenek olabilir.Acılı olması mutlaka gereklidir diyebileceğim bir tarif olduğunu düşünmüyorum .Bu nedenle acı eklemeseniz de tadından çok şey kaybetmeyecektir.Tarifte kodbalığı diyordu ama ben mezgit kullandım.


Jamaica usulü Kodbalıklı hamurlu kızartma

1 cup un
2 çay kaşığı sarmısak tozu
1 çay kaşığı kabartma tozu
tuz
1 adet habanero biberi
1 domates
3 adet taze soğan
1 adet yumurta
250 gr kodbalığı
1/4 cup su
Kızartmak için sıvıyağ

-Domatesi,taze soğanları,biberi ve balıkları küçük küçük doğrayın.
-Yumurtayı iyice çırpın.
-Unu,kabartma tozunu,sarmısak tozunu bir kapta karıştırın.
-Tüm malzemeleri ve tuzu üzerine ekleyin.Karıştırın.
-Suyu ekleyin ve elinizle yoğurup şekil verecek bir kıvamda hamur haline getirin.
-Bu aşamada tarifte yok ama iki çorba kaşığı kadar sıvı yağ eklemenizin hamura şekil vermek ve yoğurmak için yardımcı olabilir.Çünkü şekillendirme aşamasında elimi sıvıyağa batırıp şekil verdiğimde daha kolay şekil aldığını farkettim.Aksi takdirde çok yapışkan oluyor.
-Hamurdan küçük toplar yapıp kızgın yağda kızartıp sıcak olarak servis yapın.



Hiç yorum yok: