Pazar, Mart 18, 2007

Elmalı Kek


Alton Brown'dan bir elmalı kek tarifi.Genel anlamda güzel bir kek diyebilirim.Ama orjinal tarifteki yağı,elma ve ceviz miktarını azalttım bu nedenle biraz kuru oldu.Buraya orjinal tarifi yazıyorum.Ayrıca tarifte verilen kek pişirme derecesine dikkat etmediğim ve ilk 20 dk 180 C de pişirdiğim için bu kuruluk daha da fazla oldu.Bu nedenle siz benim yaptığım hatayı yapmayın ve 135 C de pişirin.En kısa zamanda orijinal tarife sadık kalarak yeni bir deneme yapmayı düşünüyorum.



Elmalı Kek;

225 gr tereyağ (Ben 120 gr kadar kullandım)
2 cup şeker
2 yumurta
1 çay kaşığı vanilya
2 cup un
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı muskat rendesi
4 cup küçük küpler halinde kabuğu soyulmadan doğranmış elma (ben 2 büyük elma kullandım)
2 cup ceviz içi(ben yaklaşık 10 adet yarım ceviz içi kullandım)

-Şeker ,tereyağı ve yumurtayı iyice krema haline gelene kadar çırpın.
-Başka bir kapta unu,karbonatı,kabartma tozunu,tarçını ve rendelediğiniz muskatı eleyin.
-Elmaları küçük küpler halinde kabuklarını soymadan doğrayın.
-Kuru karışıma sıvı karışımı ekleyin ve iyice karıştırın.
-Elmaları ve cevizleri kek karışımına ekleyin.
-Yağlanmış kek kalıbına kek hamurunu boşaltın.
-Önceden ısıtılmış fırında 135 C de 1 saat 15 dk kadar pişirin.

Eğer cup ölçeğiniz yoksa yaklaşık 1 cup=1 su bardağı olarak kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: