Çarşamba, Şubat 21, 2007

patates salatası



Aldığım organik patateslerin beklemekten artık filizlenmeye başladığını farkedince patates salatası ile bir kurtarma operasyonu düzenledim.
Mayonezli versiyona göre daha az yağlı ve daha faydalı malzemeler içeriyor.Herkesin kendine göre evdeki malzemelerine bağlı olarak değiştirebileceği bir tarif.

Bu salatada patatesten başka kırmızı soğan ve limon da organik.Markette organik sebzeler bulunmaya başladığından beri tercihimi onlardan yana kullanıyorum.Çünkü hem daha lezzetliler hem de ilaç mı var GDO lu mu diye düşünmek zorunda kalmıyorum.

6 adet orta boy patates
1 adet küçük boy kırmızı soğan
4 adet taze soğan
4 adet közlenmiş acı şili biber
1 adet küçük boy turp
1/4 adet küçük boy kırmızı lahana
2 adet limon
tuz,zeytinyağı

-Patatesleri haşlayın.
-Kırmızı lahanayı ince ince doğrayın bir çay kaşığı tuz ile karıştırıp bekletin.
-Turpu rendenin dilimleme kısmıyla ince ince doğrayın.
-Soğanı ince ince piyazlık doğrayın.
-Közlenmiş biberleri doğrayın.
-Taze soğanları doğrayın.
-Tüm sebzeleri öukur bir kapta karıştırın.
-Haşladığınız patatesleri süzün ve sıcakken soyup dilimleyin.Patatesleri soğutmayın çünkü soğuk patatese salatanın sosu gerektiği gibi nüfuz etmeyecektir.
-Sebzelerle karıştırın.
-Zeytinyağı,tuz ve limonsuyunu ekleyip karıştırdıktan sonra ılıkken servis yapın.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Yahu hala aynı anda aynı şeyler emerak duyuyoruz. Ben de bu ara mutfağa merak sardım. Seni ve Yakut'u çok öpüyorum.

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

Hoşgeldin Buket'cim :)

Senin elişi çalışmaların da var ama.Çok beğendim onları ellerine sağlık.Kursa giderek mi öğrendin yoksa kendi kendine mi?

Astroloji blogum ve mutfak eşyaları için de başka bir blogum var.Çantaları ebay de satmayı denesen daha çok kişiye ulaşabilirsin diye düşünüyorum ne dersin?

sevgiler,

Elif