Cuma, Şubat 16, 2007

Ananaslı alt üst keki












Ananaslı Alt-üst keki
Hem lezzetli hem de değişik bir tarif denemek istediğim için bu keki seçtim.Şunu ifade etmeliyim ki çok güzel bir kek ve tekrar yapmayı mutlaka düşünüyorum.Orjinal tariften değiştirdiğim tek şey konserve ananasım olmadığı için yerine taze ananas kullanmak oldu.Ayrıca kek hamurunun içine portakal kabuğu rendesi ve 1 yemek kaşığı tereyağ eklemek te benim fikrimdi.
Tarif Alton Brown'un bu kitabından.
Keki mümkünse sıcakken veya ılık olacak kadar ısıtarak ikram edin böylece üzerindeki sosu tam kıvamında olacaktır.
Keki yapmak için ocak üzerine konabilecek türde bir kalıp ya da daha iyisi mümkünse fırına girebilecek türde dökme demirden bir tencere veya tava kullanın.

Kekin zemini için;
110 gr tereyağ
1 su bardağı esmer şeker
3 yemek kaşığı ananas suyu
3 dilim ananas
3 adet kurutulmuş yaban mersini veya kiraz veya visne
1 avuç kadar yarım ceviz
Kek malzemesi
1 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığının ucu kadar tuz
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
5 yemek kaşığı ananas suyu
1 çay kaşığı kadar portakal kabuğu rendesi

-Kek kalıbı olarak seçtiğiniz kabı ocağın üzerine yerleştirin hafifçe ısıtın.İçine 110 gr tereyağı düşük ısıda eritmeye başlayın.
-Yağ tam olarak erimeden önce üzerine 1 su bardağı esmer şekeri ekleyip karıştırın.
-Yağ eriyince üzerine 3 yemek kaşığı ananas suyunu ekleyip şekeri eritin.
-Ocağı kapatın.
-Karışımın üzerine 3 dilim ananası bir daire olacak şekilde yan yana yerleştirin.
-Dilimlerin ortasındaki boşluğa seçtiğiniz kırmızı renkli meyveyi koyun.
-Cevizleri kalıbın bos kalan kısımlarına serpiştirin.
-Kalıbı bir kenarda bekletin.
-Çukur bir kapta 3 yumurtayı,şekeri,1 yemek kaşığı kadar yağı,tuzu,portakal kabuğu rendesini ve ananas suyunu iyice çırpın.
-Un,kabartma tozunu bir başka kabın içine eleyin.
-Sıvı karışımı kuru karışımın üzerine dökün ve spatula ile karıştırın.
-Karışımı kalıba boşaltın.
-180 C de 40 dk kadar pişirin.
-Fırından alıp hemen servis tabağına ters çevirerek çıkarın.
Ananas dilimlerini nasıl hazırladım?
Taze ananası soyup 1 cm kalınlığında yuvarlak olarak dilimleyin.3 adet dilimi alıp bir tencerede üzerini örtecek kadar ananas suyu ile 15 dk kadar pişirin.Dilimleri dışarı alıp ortasındaki sert kısmı yuvarlak olarak oyup çıkarın.










4 yorum:

hatice dedi ki...

Merhaba, ananaslı kek tarifi ile ilk defa karşılaştım, çok nefis ve şık görünüyor, mutlaka denemek isterim, konserve ananasla da yapılabilir mi? ..ellerinize sağlık..sevgiler..

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

Tesekkur ederim.Tadı da çok güzel denerseniz hoşunuza gider diye düşünüyorum.
Orjinal tarifinde ananas konservesi kullanılmıştı zaten.Bu nedenle konserve kullanabilirsiniz tabii.

sevgiler ve selamlar,

Elif

Adsız dedi ki...

Mrb,
Ananaslı kek nasıl olur hiç yemedim ama görüntü enfes.
bu arada benim burda bir arkadaşım var onun adı da elif gökçe ne tesadüf değil mi ama onun yemekle alakası uzaktan yakından yok

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

merhaba,
sanırım bir isim benzerliği var.siz hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama ben istanbul'dayim.

selamlar,

Elif