Perşembe, Nisan 12, 2007

Kısır



Bugüne kadar birçok farklı kısır tarifi ile karşılaştım.Tadına baktıklarım arasında en çok beğendiğim kısırı, bankada çalışırken yemiştim.Çaycılık yapan Sakine hanımın bize öğle tatilinde hazırladığı bir kısırdı .Aslında tarifini sormuştum ama şimdi hiç hatırlamıyorum.Aklımda kalmamasının nedeni sanırım yemek pişirmekle o zaman pek ilgilenmiyor oluşum.Ancak hatırladığım tek şey esmer bulgur kullandığı ve nar ekşisiyle limonu bir arada kullandığıydı.Sağolsun hem çok becerikliydi hem de çok severek yapıyordu ki o kadar lezzetli oluyordu.Ellerine sağlık diyorum her ne kadar burada ondan bahsettiğimi okumuyor olsa da.
Bir süre önce Sahrap Soysal'ın bir kısır tarifini buldum ve denemeye karar verdim.Temel olarak tarifteki tek bir ilkeyi aldım geri kalan kısmını ise Sakine hanım'dan hatırladığım kısırı gözümün önüne getirmeye çalışarak kendim geliştirdim.Sonuç mükemmel oldu.
Lezzeti değiştiren ve mükemmelleştiren ilke ise şu;
Kurusoğanı ve salçayı önceden zeytinyağında kavurmak.

Kısır
Mazlemeler;
1 su bardağı ince bulgur
1 çorba kaşığı salça
1 adet kuru soğan -tercihen kırmızı soğan-
8 adet taze soğan
1/3 demet maydanoz
Çok az dereotu
3 adet taze biber
1 adet limon
1/2 çay bardağı nar ekşisi
zeytinyağı
3 adet salatalık
tuz
pul biber
8 adet minik kurutulmuş biber

-Soğanı piyazlık doğrayın.
-Taze biberleri doğrayın.
-Bir tencerede zeytinyağını ısıtın.
-Soğanı ve biberleri ekleyip kavurun.
-Salçayı ekleyin.Karıştırın.
-Bulguru soğuk suyla yıkayıp süzün.Tencereye ekleyin.Karıştırın.Tuzunu ekleyin.
-Üzerine limon suyunun yarısını,nar ekşisini ,kurutulmuş biberleri,pul biberi ve 1 su bardağı kadar kaynar suyu ekleyin.Karıştırın.Kapağını kapatın.
-Çok kısık ateşte bulgur yumuşayıp suyunu çekene kadar pişirin.
-Salatalıkları yarım daire şeklinde kabuğunu soymadan doğrayın.
-Taze soğan,maydanoz,dereotunu ince ince doğrayın.
-Bir salata kasesine tüm yeşillikleri ekleyin.
-Pişirdiğiniz bulgurlu karışımı üzerine kaşıkla yavaş yavaş ekleyin.
-Tuz,zeytinyağı,limon suyunun kalan kısmını damak tadınıza göre ayarlayıp ekleyin.
-İyice karıştırıp servis yapın.

Kısır ve diğer salataların en önemli noktasından biri bence tuz,yağ,limon dengesini iyi ayaralayabilmekten geçiyor.Herhangi biri fazla ya da eksik olduğunda lezzeti hiç tahmin edemeyeceğiniz kadar çok değişiyor.

Hiç yorum yok: