Cuma, Ocak 19, 2007

Kuşkonmaz


En son alışverişimde uzun zamandır merak ettiğim ve bir türlü bulamadığım bir sebzeyi görünce çok mutlu oldum.Taze kuşkonmaz.
Bugüne kadar taze olanı ile karşılaşmadığım ve konserve yiyecekleri de sevmediğim için almamıştım.

Yeşil,sert çubuklar şeklinde olan kuşkonmazı ilk olarak hangi tarifle denemeliyim diye küçük bir araştırma yaptım ve makarna mı fritata mı diye kararsız kaldıktan sonra fritata yapmaya karar verdim.

Sebze çiğ olarak sert ama çok kısa zamanda pişiyor ve pişince çok yumuşak oluyor.Genel olarak tariflerde mantar ,parmesan peyniri ,domates gibi yiyeceklerle kombine ediliyor.Ki lezzeti de bu sebzelere oldukça uyum gösteriyor.Makarna,un ,yumurta veya krema içeren tarifler için uygun bir sebze olduğunu düşünüyorum.

Kuşkonmazlı Fritata çok lezzetli oldu ancak pişirme saatim akşamüstü saatlerine denk gelince günışığı olmadığı için fotoğrafı da güzel çıkmadı.
Bu nedenle fotoğraftakinden çok daha iştah açıcı göründüğünü belirtmek istiyorum.



Kuşkonmazlı Fritata;

4 yumurta
8 adet kuşkonmaz
300 gr mantar
1 çorba kaşığı sıvı yağ -ben fındık yağı kullandım-
4 çorba kaşığı krema
tuz
dil peyniri

-Fırına girebilecek nitelikte ağır ,yapışmaz ve yeterli büyüklükte bir tavayı ısıtın.
-Mantarları dilimleyin.
-Kuşkonmazların sert köklerini kesip 2 cm büyüklükte doğrayın.
-Tavaya sıvıyağı koyup ısınınca mantarları ekleyin.
-Mantarlar suyunu salıp çekmeye başlayınca kuşkonmazları ekleyin.Tuzunu ekleyip iyice pişip yumuşayıncaya kadar karıştırarak kavurun.
-Bu sırada çukur bir kabın içine yumurtaları kırın,1 çorba kaşığı su ve 4 çorba kaşığı krema ve tuz ekleyip iyice çırpın.
-Mantar ve kuşkonmazları tavaya düzgün dağılacak şekilde yayıp üzerine yumurtalı karışımı ekleyin.
-Karıştırmayın.

-Üzerine lif lif ayırdığınız dil peynirlerini yerleştirin.

-Tavayı hemen ocaktan alıp 240 C ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirin.

Fritata fırında çok güzel bir şekilde kızarıp kabaracak.Hemen servis yaparsanız bu kabarıklık kaybolmayacaktır.Ama biraz bekleseniz de önemli değil kabarıklık sönse bile ılık hatta soğuk olsa da lezzetli olacaktır.

Hiç yorum yok: