Cumartesi, Şubat 02, 2008

Anladık anladık yine suç sizde değil ,biz de !


Kaçak bir maytap atölyesi varmış hem de İstanbul'un göbeğinde ; bir gün birdenbire patlamış ve varlığını herkese ilan edivermiş.Sonra İstanbul Büyükşehir belediye başkanı ve istanbul valisi çıkmış halkın önüne demiş ki;
'İstanbul Büyükşehir Belediyesi, itfaiye kayıtlarında ve Zeytinburnu Belediyesinin kayıtlarında patlayıcı madde deposu veya imalathanesi olarak ruhsatlı bir yer bulunmadığını ifade eden Güler, burasının, "kaçak bir yer olduğunu ve maalesef zaman zaman böyle kaçakların olabildiğini" bildirdi.'
ne iş yaptığı ve ne işe yaradığı belli olmayan ,denetim denilen şeyden muaf olan ve bu nedenle aklına eseni yapan belediyelerden hiç bahsedilmemiş yine.
Bir de şu sözleri eklemiş ve kabahati vatandaşın omuzlarına yıkmaya çalışmışlar;
'Vatandaşları bu tip kaçak imalathaneleri ihbar etmeye çağıran Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da, binanın kaçak olduğunu herkesin bilmesine rağmen emniyet ya da itfaiyeye ihbar yapılmamasının yanlış olduğunu söyledi. '
Vatandaş ihbar etse sanki işlem yapacaklar sanki vatandaşı kaale alacaklar.Hem ne biliyoruz vatandaşın ihbarda bulunmadığını?
Ben bir vatandaş olarak gerçekten çok merak ediyorum ve şaşırıyorum neden diğer insanlar merak etmiyor ve yüksek sesle şu soruları neden sormuyor diye?
Belediye nedir,nasıl denetlenir,vatandaşlara zarar veren ,hayatını zorlaştıran hatta vatandaşın canına kasteden olaylarda belediyenin işini ihmal edişi ya da işini yapmayışı nasıl olur da böyle saçma sebeplere dayandırılabilir.Görevi denetim yapmak ve ruhsat vermek olan belediye ,kendi bölgesinde koskoca işmerkezinde kimin ne iş yaptığını bilmediğini hangi hakla dile getirebilir?
Biz kime oy veriyoruz ,neden oy veriyoruz,oy verdiğimiz insanları görevlerini yapmadığı ya da suistimal ettikleri için hemen görevden alabiliyor muyuz?
Belediyeler kendi bölgelerinde denetim yapıyorlar ama belediyeleri kim denetliyor?

Tekrar Maltepe belediyesine sesleniyorum buradan.Araçlarınızı carrefourun otoparkından çekin!

Tüm partiler,milletvekilleri ,meclis ve yerel seçimlere hazırlanan bütün adaylar size de sesleniyorum;belediye denilen bu saçmalık düzeltilmeldir,bıktık artık sizden ve vatandaşı aptal yerine koyan davranışlarınızdan.Belediye başkanı olmak şu anda ülkemizde en rahat konumda olmaktır.Çünkü yaptığınızı sorgulayan ,denetleyen hiçkimse yok,zaten gözönünde de değilsiniz ,medya peşinizde değil ,vatandaş ağızınızın içine bakmıyor.Eğer birgün maytap atölyesi patlatmazsanız halkın önüne çıkıp herhangi bir açıklama yapmak zorunda da kalmaz ,sessiz sessiz işlerinizi büyütürsünüz.Kimsenin de ruhu duymaz.Öyle mi?Öyle öyle...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ÖZLEM ALP -Çok güzel seslenmişsin Elifcim , ancak seslendiklerimiz SAĞIR ve YÜZSÜZ kişilikler , duymaz bunlar ancak konuşur ancak vatandaşı suçlar , bizlerin sağduyu taleplerimizi , dürüst ve düzgün adil yönetim istememize gelince duymazlar , bir düzen tutturmuş gidiyorlar , bindik bir alamate gidiyoruz kıyamete.Bencil ve çıkarcı insanlar ne zaman yerel yönetimlerden ve meclisten indirilirse o zaman kulakları vatandaşın sesini duyanlarla dolu olacaktır .Tabi ki aslında suçlu biziz (seni, beni ve bizim gibi düşünenleri kastetmiyorum bu adamları seçen çoğunlukları kastediyorum )ne zaman gerçekten çoğunluk bilinçli ve çıkarı için değil ; gerçekten demokratik bir düzen için oy veren adil yönetim isteyen halk varolur o zaman böyle sağır yüzsüzler olmaz idarede.Her millet hakettiği şekilde yönetiliyor bizimkilerde öyle -nihayetinde bu adamlar oraya bu halk tarafından getirildi - aslında biz arada kalmış azınlık yoruluyoruz , sinirlerimiz harap oluyor ...

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

İçime atmak yerine en azından yazarak rahatlıyorum.Herkes tek bir satır yazsa herkes tek bir cümle söylese bir sürü şey değişir.Bak kimse söylemiyor işte, senden benden başka.Sanki olan bitenden memnunmuş gibi sus pus duruyorlar.Belki 100 kişi okuyor bu yazıyı ama kimse tek bir satır yazmıyor.Ben rahatsızım ve rahatsızlığımı dile getiriyorum ve elimden geldiği kadar çok sayıda insana duyurmaya çalışıyorum.Bu bence hiçbirşey yapmamaktan daha iyidir.En azından kendi karmamı temiz tutmaya çalışıyorum.

Adsız dedi ki...

Özlem ALP-Evet bende biliyorum bir çok kişi okuyor yazılarını duyarlılığını ama sorunda bu sadece okuyorlar , sonra günlük yaşamlarına devam ediyorlar , sanki çok hoşlarına gidiyor böyle bir yönetim sistemi içerisinde yaşamak , hiçbir zaman bunu anlayabilmiş değilim bu ülkede .Bizim insanımız oldukça duyarsız kusura bakmasınlar .Hiçbir zaman gözgöre göre bu tarz sosyal yanlışlara göz yumamam bedeli ne olursa olsun .Eğer susar ve göz yumarsam kendime saygımı yitirmiş olurum.Tıpkı senin dediğin gibi Elifcim karmamızı temiz tutmak adına bananeci olmamak adına ve herşeyden önemlisi insan olmanın yüceliği adına ....