Pazar, Ekim 05, 2008

Evlilik,erkek ve emeğin değeri

Bu yazıyı yazmamın sebebi eleştirmek değil sadece bir tespit ,düşünce sistemimizde varolan temel bir çarpıklığın tespiti.
Bugün yeni bir mini pizza tarifi denedim.Aslında güzel olacakmış gibi görünüyordu ve karışım ölçüleri mantıklı gibiydi.Ama sonuç kötü oldu,gerçekten kötüydü.Yemeğe çalışırken o tuhaf şeyi şöyle dedim.
'Bu kadar zaman harcayıp uğraştığıma mı üzüleyim yoksa yazık olan malzemelere mi?'
O da 'tabii ki malzemelere üzülmelisin' dedi.
İşte bu benim için bir aydınlanma anı oldu.Dönüp şöyle dedim.'Peki neden böyle söyledin?Benim emeğimin hiç bir değeri yok mu?Malzemeler benim emeğimden daha mı değerli göründü sana?'
O da hemen düzeltti.Öyle demek istemedim hem emeğine hem malzemelere üzülmeliyiz diyecektim dedi.Sonra o sert kupkuru hamur parçasını alıp çiğnemeye çalışırken 'o kadar da kötü değilmiş diye ekledi.Bu çabayı görünce biraz kızgınlığım azaldı ve elimde olmadan gülümsedim.
Ama düşünmeye ve düşüncelerimi paylaşmaya başladım.
İlk cümleyi neden kurmuştu?
Çünkü ben emeğim için para istemiyordum ve para değerli birşeydi; karşılığında çalışırdınız hatta bazen çok çalışmanız bile gerekirdi.Ve tabii ki paranın asıl sahibi ve sorumlusu erkekti.Onun gözünde kendi emeğinin karşılığı, benim karşılık istemediğim emeğimden daha değerliydi.
Bunları söze dökmese de bana hissettirmese de düşünce sisteminde böyleydi.Ve tuhaf olan bunu benim de normal karşılamamdı.Ama niye normal karşılıyordum ki?Hem gerçekten o kadar normal miydi?
Erkekler zengin olmak için uğraşırlar ama iş para harcamaya geldiği zaman ancak bir amaç uğruna harcarlar.Buna kadınlar ile olan ilişkileri de dahildir.Ve toplumun genel kuralları, ahlaki değerleri onların bu eğilimlerini sonuna kadar destekler.
Oysa toplum kadınların üzerinde öyle bir etki hissettirir ki sundukları şeylerin maddi bir değeri yok gibidir üstüne üstlük ne kadar tutumlu olurlar ne kadar az şey talep ederlerse o kadar iyi bir eştirler.
Ama sundukları şeyler için para isterlerse ahlaki zaafiyet gösteriyorlardır ve karşılığında erkekten sevgi,şefkat,ilgi,bağlılık gibi şeyler beklemeye de fazla hakları yoktur.
Çok zengin bir erkekle evlenen bir kadınlar için düşünülen genel kanı da buna benzerdir.Kadın kendini şanslı saymalı;eşinin ilgisizliği,sadaktsizliği,evine ve ailesine vakit ayırmaması gibi aslında çok önemli sorunları görmezden gelebilmelidir.
Oysa bir kadın ,kadın olmasının gereği nedeniyle tüm bunlara hava ve su kadar ihtiyaç duyar ,bu ihtiyaçları giderilmediği halde evliliğini sürdürmeye çalışması aslında ciddi bir çalışma,özveri ve çaba gerektirir.Ama gelin görün ki bu çaba da ekonomik açıdan bir değere sahip değildir.Dayanamıyorum boşanmak istiyorum dediğinde ekonomik olarak eski standartları koruyamayacağı tehididiyle korkutulur veya sakinleştirilir.
Kurulan düzende elde ettikleri yetmezmiş gibi erkekler daha da ileri gitmekten çekinmez.Kadınların değerini gençlik ve güzelliğe endeksler,kendileri zenginleştikçe daha genç ve daha güzel bir kadın istemeye hakları olduğunu düşünürler.
Oysa bu kural kadın için yine işlemez.Güzel bir kadın eşini daha zengin biri için terk ettiğinde yine toplum onu ayıplar ve buna hakkı olmadığını düşünürler.
Bu haksız ve kadınlar aleyhine olan ilişkiler düzeni kadın erkek tüm toplum tarafından sorgulanmadan korunur ve sürdürülür.
Kadınlar bir eşleri olmadan toplumda kendilerini hep eksik hissettirilirler ; bir eşleri olması ve eşleriyle olan ilişkinin sürmesi için her türlü tavizi verir,vermek zorunda kalır.Eşleri olmayan kadınlar bu uğurda başkalarının eşlerini elinden almaya çalışmaktan bile çekinmezler.
Oysa erkekler arasında söylenmemiş sözlerden oluşan ve kendi düzenlerini muhafaza etmeye yönelik bir sistem vardır.Bir erkek her zaman para karşılığında çalışır ,sunduğu herşeyin bir maddi değeri vardır.
Seks sözkonusu olduğu zaman, seksin para ile takas edilmesi erkeklerin mantıklı buldukları birşeydir.Fakat bunu da kendi leyhlerine çevirip hemen şunu eklerler bir kadın seks için para istiyorsa kötü kadındır.Eşlerini ise kendilerine mali olarak bağımlı kılarken seks için dahil ona hiçbir hizmet için para ödemek zorunda hissetmezler.
Şimdi bu tabloya baktığım zaman şöyle düşünüyorum.Evlenmek erkek için mi yoksa kadın için mi daha avantajlıdır.Hiç şüphe yok ki erkek için daha avantajlı ve karlıdır.Belki de bu yüzden kadınların evlenmeleri için toplum düzeni bu kadar ısrarcıdır.Ne de olsa toplum düzeninin hizmet ettiği cins erkekler öyle değil mi?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

amy kloner dating http://loveepicentre.com/taketour/ dating sites like facebook
dating when jmen have ob problems [url=http://loveepicentre.com]teens dating older men[/url] rural network dating
dating services willmar mn [url=http://loveepicentre.com/success_stories/]chemical vs dating carbon[/url] harmony dating uk [url=http://loveepicentre.com/user/gracej/]gracej[/url] emotional dating